Kungsfors Grävservice AB väljer X Workwear®

Publicerat 2024-01-25 kl. 10:00.

Kungsfors Grävservice AB grundades 1992, då som en enskild firma med en egen maskin, 2009 växlades takten upp, företaget blev aktiebolag och idag finns 25 anställda, en stor maskinpark samt ett eget krossverk. När X Workwears annonser dök upp i sociala medier var företaget snabba med att lägga en första testorder.

Mia Granlund arbetar med administration och inköp på Kungsfors Grävservice AB och för henne är effektiva inköp till rätt pris av stor vikt, "En byxa kan vara hur skön som helst, men 2.000-3.000kr är inte rimligt", berättar Mia som noterat de allt mer skenande priserna på arbetskläder och arbetsskor. Familjens söner arbetar också i företaget där de båda ständigt är på jakt efter bra erbjudanden och nya maskiner online. När en annons för X Workwear dök upp i flödet fångades intresset, "De tyckte att designen såg riktigt bra ut och när jag fick se priserna la vi en testorder. Så fort vi fick hem kläderna började de andra undra vad för sköna byxor grabbarna hade och fler ville också testa", berättar Mia.

Kungsfors Grävservice AB arbetar med det mesta som innefattar större fordon och fordonsparken kan göras lång, allt från timmerbilar till dumprar, grävmaskiner, väghyvlar samt mycket mer. Genom att inte arbeta mot privatpersoner utan rikta sig mot större företag och arbeten främst inom infrastruktur har företaget skapat en stabilare grund att stå på, något som verkligen visat sig ge positiv effekt under de senaste årens tuffa utmaningar i omvärlden. Trots detta arbetar företaget inte gärna söder om Dalälven utan har vanligtvis sitt upptagningsområde runt 10-15 mil omkring sin anläggning i Järbo.

Som ansvarig inköpare förtydligar Mia vikten av att hålla saker enkelt, från insamling av vad alla behöver i form av arbetskläder och arbetsskor, tills dess att det har levererats. Att därför handla arbetskläder och arbetsskor online har länge varit en självklarhet. "Hade vi inte handlat online hade våra kostnader sprungit iväg rejält, online får vi lika bra kvalité till ett bättre pris för oss" förklarar Mia Granlund.

Majoriteten av Kungsfors Grävservice AB’s arbeten sker längs och kring väg och bra varselkläder är därför av högsta prioritet. "Generellt är varselkläder väldigt stela och inte jättesköna, men X Sphere Cargo från X Workwear har alla som testat varit väldigt nöjda med. Till skillnad mot andra är dessa följsamma och sköna" berättar Mia. "Vi har testat många varumärken men X Workwear har verkligen imponerat på oss alla" avslutar Mia.

Kungsfors Grävservice AB är inget undantag från typkunden hos X Workwear. Vanligtvis börjar det med en testorder för att testa storlekar och hitta sina favoritplagg. När man hittat sina favoriter slipper man prova nytt inför varje inköp så inköparen eller medarbetaren kan löpande lägga ordrar med favoritplaggen i rätt storlek. Allt detta för att spara både tid och pengar genom att inte behöva åka till en fysisk återförsäljare.

Johannes Norlander
Brand Manager X Workwear