Framebrains AB väljer X Workwear®

Publicerat 2023-11-17 kl. 10:00.

Framebrains AB har sedan starten 2020 producerat reklamfilmer till några av Europas största varumärken, detta utan att ha gett avkall på att bygga sitt egna varumärke. Idag har Framebrains 68 000 följare i sociala medier och via en annons på Instagram hittade de X Workwear®, "X Workwears koncept är tidseffektivt och för oss innebär det extratid som vi kan fokusera på vår verksamhet istället".

Hårt arbete lönar sig, det är Framebrains AB ett utmärkt exempel på. Från ett litet rum i Kalmar, till att nyligen öppnat sitt nya kontor med egen studio i centrala Stockholm, har deras passion för film tagit teamet världen runt, från Sverige och Norge till Etiopien och Nicaragua. När företaget satt och scrollade på sociala medier hamnade X Workwears annonser framför ögonen. "Vi fastnade för konceptet och produkterna tilltalade oss så vi hörde oss runt först. När en bekant berättade att dem bytt till X Workwear och var nöjda så testade vi ett gäng plagg och det är vi glada för att vi gjorde" berättar Felix Bogren, delägare Framebrains AB.

Framebrains är ett aktivt företag som alltid är på språng och handlade därför uteslutande dyrare outdoor-kläder, något som gjorde att tryck på kläderna blev väldigt omständigt och dyrt. "Vi fick alltid köpa in kläder från ett håll och sedan lämna vidare till ett tryckeri. Nu är det kanon när det alltid ingår ett gratistryck och kläderna levereras redo att börja användas direkt" berättar Felix. X Workwear erbjuder alltid ett gratis tryck per plagg för alla inloggade kunder, något som kommit att bli en uppskattad del av X Workwears koncept. "Branding är viktigt för oss så när vi springer runt på stan med en stor kamera är det både kul och viktigt att visa upp vårt namn och logga" fortsätter Felix.

Att ha sitt kontor mitt i centrala huvudstaden kan ha vissa fördelar, men för Framebrains kan en distans på 1 000 meter vara extremt tidskrävande. "X Workwears koncept är tidseffektivt och för oss innebär det extratid som vi kan fokusera på vår verksamhet istället" förklarar Felix. För Framebrains kan arbetsdagarna ofta gå uppåt 16 timmar och då är bekväma arbetskläder med sköna material av högsta prioritet. Jämfört med tidigare, dyrare outdoor-kläder, upplever företagets medarbetare en positiv känsla av både material och kvalitet hos X Workwear. "Våra arbetskläder måste sitta lika bra och vara lika sköna att bära timme ett som timme 16, produktion efter produktion, och X Workwears kläder imponerar" avslutar Felix Bogren, delägare Framebrains AB.

Framebrains använder främst X Escape skaljacka och X Code arbetsbyxa.

Besök Framebrains hemsida här.
Ta del av bilder på X Workwears kläder från en av Framebrains filminspelningar här.

Johannes Norlander
Brand Manager X Workwear