Mätcirkeln Sverige AB väljer X Workwear®

Publicerat 2023-10-20 kl. 10:00.

Mätcirkeln Sverige AB grundades 2018 och arbetar som mätkonsulter vid allt ifrån förbifarter till tunnlar. Genom att bygga 3D-modeller utifrån ritningar samt att med hjälp av drönare mäta in ner på detaljerna så säkerställer Mätcirkeln Sverige AB att slutresultatet överensstämmer med ritningarna. När behovet av varselkläder ökade hittade företaget X Workwear®.

Ett av Mätcirkeln Sverige AB’s aktuella projekt är Förbifart Stockholm där företaget genomför större del av arbetet längs väg, något som ställer högre krav på arbetskläderna i form av varsel. Via en sökning online hittade Mätcirkeln Sverige AB’s VD, Zeti Demirel, X Workwear. "Vi var på jakt efter varselkläder med klass 2 och 3, något som vår tidigare leverantör hade begränsat utbud av. Efter att ha testat X Workwear’s arbetskläder och skor upplever vi även en bättre kvalité och bättre passform, något som våra medarbetare uppskattar" berättar Zeti.

Att handla online är inget nytt för Mätcirkeln Sverige AB, snarare en förutsättning då företagets sex medarbetare arbetar på sina egna projekt över hela Sverige vilket gör det svårare att handla lokalt. "Eftersom vi ofta är på resande fot började vi handla online då vi kan välja vart vi vill få våra kläder och skor skickade. Då kan vi alltid se till att ha hela och rena kläder när vi är ute på jobb oavsett vart vi är" förklarar Zeti.

X Workwear utvecklar sina egna produkter från grunden och när det kommer till arbetsskor har X Workwear valt att ha både en primär dämpning i mellansulan samt en sekundär dämpning i innersulan. Detta för att ge en kraftigt ökad komfort för både fötterna och kroppen, något som Mätcirkeln Sverige AB’s medarbetare upplevt en fördel av. "Tidigare besvärades några av våra medarbetare av värk i hälarna, men efter att vi började använda X Workwear’s arbetsskor har ingen nämnt någon värk längre vilket är fantastiskt ur många aspekter" avslutar Zeti Demirel, VD Mätcirkeln Sverige AB.