SörVent i Sörmland AB väljer X Workwear®

Publicerat 2023-09-19 kl. 15:00.

SörVent i Sörmland AB grundades 2011 och arbetar med service och underhåll av ventilationsanläggningar. Med sina 6 anställda är företaget verksamma över hela Sverige och har sitt kontor i Nyköping. Nu väljer företaget X Workwear® som sin nya leverantör av arbetskläder och arbetsskor.

Efter att SörVent i Sörmland AB noterat att deras priser på arbetskläder och arbetsskor börjat skena i höjden började de söka runt efter en ny leverantör. Via en sökning online hittade företaget X Workwear, "Priserna och leveranstiden intresserade oss och var det som fick oss att testa X Workwear" berättar Göran Grenander-Jegeros, VD SörVent i Sörmland AB. ”Våra medarbetare är i ständig rörelse och behöver snabbt få nya arbetskläder och skor utan att behöva planera in omvägar som fördröjer arbetsdagen. Nu fungerar det suveränt, beställer ena dagen och oftast inom 1-2 dagar finns det ett paket att hämta på utlämningsstället rakt över gatan från vårt kontor" fortsätter Göran.

X Workwear erbjuder 1-3 arbetsdagars leveranstid, tryckt och klart, dit sina kunders medarbetare befinner sig. För företag verksamma över hela Sverige kan medarbetarna själva lägga upp tillfälliga leveransadresser som underlättar på språng.

För SörVent i Sörmland AB är det viktigt att alltid bära hela och rena kläder. En utmaning då de ofta arbetar i krävande miljöer som sliter på kläderna vilket ökat kostnaden för arbetskläder och skor. "I våra medarbetsavtal finns en avtalad budget och med X Workwears företagsinlogg kan vi sätta in den budgeten på varje medarbetare och sedan kan den inte överskridas. Där kan vi också följa så sticker något iväg kan vi tidigt fånga upp och se varför" berättar Göran.

Via XW Teams kan du sätta individuella budgetar och justera så ofta det behövs. Via verktyget kan du även få en tydlig översikt av era kostnader över specifika perioder samt på individbasis. Detta är mycket värdefullt för att säkerställa att budgetar följs samt till uppföljningar med enskilda medarbetare där kostnader kan skjuta i höjd alldeles för tidigt på året och inte lämnar något kvar till slutet av året.

"Jämfört med tidigare och dyrare arbetskläder upplever vi samma kvalité och motsvarande livslängd, fördelen blir priset som konkurrerar ut vår tidigare leverantör trots att vi redan hade bra rabatter" berättar Göran.

Enligt en kundundersökning tjänar X Workwear’s kunder i snitt 50% på att handla sina arbetskläder och arbetsskor via X Workwear. Då är inte den förlorade faktureringsbara tiden inräknad som det tar för sina medarbetare att besöka en återförsäljare. Snittet är beräknat på kostnader efter avdragen rabatt från tidigare återförsäljare.

Att handla online istället för markbutik är inget nytt för SörVent i Sörmland AB. Företaget handlar sedan tidigare en stor andel arbetsmaterial online så att även kunna beställa arbetskläder och arbetsskor online har blivit en hållbar effektivisering för sina hektiska arbetsdagar. "Storlekarna gick alla på vad de haft i sina tidigare arbetskläder och det satt bra från första beställningen" avslutar Göran Grenander-Jegeros, VD SörVent i Sörmland AB.