X Workwear® lanserar helt ny kollektion

Publicerat 2023-09-12 kl. 10:00.

Som en av branschens snabbast växande utmanare stärker nu X Workwear upp sitt sortiment med ytterligare en klädeskategori. Efterfrågan av profilkläder har ökat kraftigt och den 12 september lanserade företaget kollektionen X Grit.

X Workwear profilerar sig som ett modernt arbetsklädesvarumärke och i linje med det har företaget nu tagit fram sin första kollektion med profilkläder där både design, funktion och pris står i fokus. Företaget hoppas nu kunna stärka sin position ännu kraftigare med sina egenutvecklade plagg som enbart säljs via deras egen e-handel. "Vi vet hur viktigt det är med en stark teamkänsla och med hjälp av våra nya bekväma profilplagg hoppas vi kunna bidra till en ännu starkare teamkänsla ute hos våra kunder. Vi har även gjort det möjligt att enkelt addera upp till fem logotyper och namn direkt på vår hemsida inför tryck där du får se en förhandsvisning innan beställning" förklarar Johannes Norlander, Brand Manager på X Workwear.

Den nya kollektionen består av fem plagg där alla plagg är tillverkade av 100% bomull, en svart och en vit T-shirt i 160g. bomull samt tre långärmade överdelar i 300g. bomull. Två av de långärmade överdelarna har en full Zip samt två stora fickor där även en mindre ficka med Zip återfinns i en av de större fickorna. Ett nytt steg för företaget är även att man lanserar sitt första vita plagg. "Vi förstår att exempelvis målare har en lång tradition av helvita outfits, trots detta har vi redan ett stort antal målare som handlar av oss så detta ser vi som ett härligt tillskott i vårt utbud" fortsätter Johannes Norlander.

Vad det gäller priser har X Workwear lagt sig i den lägre prisklassen trots den höga kvaliteten. De båda T-shirtsen kostar 90kr ex. moms samt de långärmade plaggen från 220kr ex. moms upp till 320kr ex. moms. "För alla kunder som registrerar sig kostnadsfritt i XW Teams bjuder vi alltid på det första trycket på varje plagg vilket såklart även gäller för X Grit-kollektionen" avslutar Johannes Norlander, Brand Manager på X Workwear.

Hela kollektionen finns nu att se och köpa här.
Hämta pressbilder här.